درباره ما ۱۳۹۶-۸-۱۲ ۰۷:۰۹:۲۳ +۰۰:۰۰

درباره ما

این وبسایت فروشگاه آنلاین گروه ENVO، مجموعه ای فنی، مهندسی و بازرگانی است که تحت پوشش شرکت بهینه پیشران پاد آلاینده (سهامی خاص) در زمینه تخصصی خودروهای برقی و هایبرید و نیز سیستم های حمل و نقل الکتریکی و پاک از جمله دوچرخه، موتورسیکلت برقی فعالیت می نماید.
فعالیت تحقیقاتی و عملیاتی این گروه در زمینه خودروهای برقی، خودروهای هیبرید و دوچرخه های برقی و بطور کلی خودروهای پاک از سال های ۱۳۷۷ آغاز گردیده است که حاصل آن ۱۱ عنوان مقاله علمی و پژوهشی در زمینه های اشاره شده می باشد.

طرح ظاهری سبز ۲ خودروی هیبریدی انسانی

نمونه ساخته شده و تیم سازنده سبز ۲ در مسابقات

فهرست مقاله های علمی مرتبط با خودرو های پاک

  • M. Montazeri, A. Kazemkhani, “Hybrid Vehicle Performance,” ۱st national conference of Hybrid vehicles, IUST, 2001
  • H. Jahed, A. Kazemkhani, “Design of Hybrid Human Powered Electric Vehicle,” ۱st national conference of Hybrid vehicles, IUST, 2001
  • M. Montazeri, A. Kazemkhani, “Midi Bus Performance Simulation for Power train Hybridization,” ۱۰th international conference of mechanical engineering, Tehran, 2002
  • H. Jahed, A. Kazemkhani, “Green3, Hybrid Electric Human Powered Vehicle of IUST,” Iranian journal of mechanical engineering, summer 2002
  • A.Kazemkhani, “Substitution of Electric Bike in Urban Transportation,” The 1st conference of energy conservation in transportation sector, 2004
  • B. Mashhadi, A. Kazemkhani, “A Fuzzy Clutch Engagement Strategy for Dry Clutches,” ۱۳th international conference of mechanical engineering, Isfahan, 2005
  • B. Mashhadi, A. Kazemkhani, “A Fuzzy Gearbox Shifting Strategy for An AMT,” ۱۳th international conference of mechanical engineering, Isfahan, 2005
  • B. Mashhadi, A. Kazemkhani, “A Fuzzy Clutch Engagement Strategy for Dry Clutches,” international conference of mechanical engineering, CSME, Alberta, CANADA, 2005
  • B. Mashhadi, A. Kazemkhani, “A Fuzzy Gearbox Shifting Strategy for An AMT,” international conference of Control engineering, Beijing, CHINA, 2005
  • B Mashadi*, A Kazemkhani, and R Baghaei Lakeh, An automatic gear-shifting strategy for manual transmissions, J. Systems and Control Engineering, IMechE Vol. 221 Part I, 2007
  • A.Kazemkhani “Substitution of Electric Bike in Urban Transportation,” The 1st conference of energy conservation in transportation sector, 2004

پس از پژوهش های علمی و تجربی متعدد مشخص گردید که در میان انواع خودروها و انواع سیستم های محرک الکتریکی و هیبرید، دوچرخه برقی تنها گزینه ای است که در کوتاه مدت توجیه اقتصادی و فنی لازم و کافی را جهت جایگزینی در سیستم های حمل و نقل غیر عمومی داراست. به همین سبب در سال ۱۳۸۰ الی ۱۳۸۲ این گروه به پژوهش تکنولوژی های موجود و سوابق طراحی این محصولات در جهان پرداخت و سپس مبادرت به طراحی، ساخت نمونه و تولید نیمه صنعتی این محصول نمود. در این رابطه اقدام به اخذ تأییدیه فنی از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و ثبت اختراع در زمینه طراحی کیت دوچرخه برقی نمود.

از سال ۱۳۸۲ تا به ۱۳۸۷ این گروه محصولاتی را تحت عنوان دوچرخه برقی و کیت دوچرخه برقی در قالب برند E-RUN با باتری های SLA و موتورهای Direct Hub باتوان ۱۸۰وات بصورت نیمه صنعتی تولید و بصورت محدود به بازار ارائه داده است.

نمونه کیت دوچرخه برقی تولید شده در سال ۱۳۸۱

نمونه کیت دوچرخه برقی تولید شده در سال ۱۳۸۲

نمونه کیت دوچرخه برقی تولید شده در سال ۱۳۸۲

“در سال ۱۳۸۷ براساس پیشرفتهایی که در حوزه طرای و تولیدموتور های BLDC Geared HUB در جهان، بخصوص در کشور چین بوقوع پیوسته بود، طراحی موتور هاب جدیدی در دستور کار گروه قرارگرفت. این طراحی با بازنگریهای طراحی اولیه و نگاهی به آخرین موتورهای هاب طراحی شده در آن زمان مبتنی بر ۷ سال سابقه ی ارائه و خدمات پس از فروش این محصولات در شرایط آب و هوایی مختلف کشور از گیلان و گلستان مرطوب گرفته تا یزد گرمسیر و خشک و تهران با شیب های تند صورت پذیرفت. با توجه به عدم وجود زیرساخت مناسب تولید این الکتروموتورها در داخل کشور، این طراحی برای چندین کارخانه معتبر تولید الکتروموتور در آسیای جنوب شرقی ارسال گردید و استعلامات لازم صورت گرفت. پس از حدود یک سال مذاکرات فنی و مالی و کیفی ساخت نمونه های متعدد سرانجام با یک مجموعه بزرگ صنعتی در کشور چین توافق حاصل شد و نمونه های تولید شده ی این موتور با توان نامی ۲۵۰وات پس از تست و آزمونهای کیفی موفق به اخذ گواهی CE اروپا گردید.

از سوی دیگر تجاری سازی شدن و کاهش قیمت سلول های باتری لیتیومی این امکان را فراهم ساخت تا از باتری های اسید سربی خشک سنگین، با عمر و ظرفیت کم به باتریهای لیتیوم آیون با چگالی انرژی ۷ برابر و عمری در حدود دو برابر جهش کیفی بسیار بزرگی در محصولات حاصل آید.
در سال ۱۳۹۲ آقای مهندس علی کاظم خانی به عضویت تیم تحقیق و توسعه (R&D) شرکت توسعه تکنولوژی ENVO DRIVE SYSTEMS کانادا درآمد و سرپرستی طراحی محصولاتی فرآخور بازار آمریکای شمالی را در آن شرکت به عهده گرفت.
در این طراحی از تجربیات قبلی و دانش و تکنولوژی روز دنیا بخصوص در بخش ایمنی و قابلیت اطمینان (Safety & Reliability Engineering) استفاده شد و نسل های جدیدی از موتورهای با قدرت و عملکرد قویتر با توان های ۳۵۰وات و ۵۰۰وات، باتری هایی با کارایی بیشتر و ظاهری مدرن تر و نیر کنترلر هایی با ظاهر و نرم افزاری بهینه تر طراحی و وارد بازار آمریکا و کانادا شد. دوچرخه های الکتریکی آن شرکت با برند EbikeBC یکی از ۱۰ برند اصلی مطرح در بازار وسیع و مشکل پسند آمریکای شمالی می باشد و کیت های دوچرخه برقی این شرکت درحال حاضر در رتبه ی دوم پر فروش ترین ها قراردارد.
شرکت ENVO DRIVE SYSTEMS کانادا علاوه بر R&D و تولید و فروش دوچرخه های الکتریکی در زمینه سیستم محرکه خودروهای برقی و هایبرید و نیز موتور سیکلت برقی نیز فعال بوده و پروژه ها و محصولاتی دراین حوزه ها دارد.
روانتر شدن جریان اقتصادی و تجارت بین المللی در کشور با بهبود روابط بین المللی این امکان را برای این مجموعه فراهم آورد که از سال ۱۳۹۶ این محصولات با کیفیت و استاندارد بالای کانادایی جهت استفاده هموطنان عزیز بر اساس استاندارد های ملی و شرایط بومی کاربری دوچرخه برقی در ایران آماده سازی گردد.
“همچنین طراحی و تولید موتورسیکلت برقی و نیز کیت تبدیل موتورسیکلت بنزینی به برقی بر اساس نیازهای بازار و شرایط فنی در دستور کار قرار دارد.

هدف این مجموعه نه صرف انجام یک سری اقدامات اقتصادی، بلکه بکار گیری ظرفیت های داخلی و خارجی کشور در بستر سازی و توسعه ی کاربری این وسایل نقلیه ی مفید، پاک و سازگار با محیط زیست می باشد.
با اصلاحات صورت گرفته در ساختار اقتصاد انرژی در کشور بخصوص در بخش حمل و نقل، موتورسیکلت برقی و دوچرخه برقی امروزه جایگاه مستحکم تری از لحاظ توجیه اقتصادی و اجتماعی در کاربری داراست و به همین سبب این گروه خیز بزرگی جهت تولید، توزیع و ارائه خدمات پشتیبانی این محصولات در سطح کشور برداشته است. با رشد تکنولوژی و ارتقای کیفیت این محصولات در جهان گروه ENVO نیز فعالانه در تکاپو جهت استفاده از تکنولوژی های برتر و استفاده از مجموعه ها و قطعات با کیفیت تر می باشد.
گروه ENVO با سابقه طولانی ارائه شده از پیشگامان فن آوری و صنعت حمل و نقل پاک در کشور می باشد و ماهیتاً دیدگاهی بسیار وسیع تر و والاتر از یک هدف تجاری کوتاه مدت دارد. دوچرخه و موتورسیکلتهای برقی ENVO نظر به پیشینه و تجارب علمی و اجرایی که پشت سر خود دارند محصولاتی هستند که یقیناً رضایت کاربران را جلب می نماید که خود گامی محکم در فرهنگسازی و رواج استفاده از دوچرخه و دوچرخه برقی و موتورسیکلت برقی در حمل و نقل خصوصی روزمره شهروندان خواهد بود.